BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

2-asis įrašas. Kaip aš pradėjau bėgti.

2012 03 21

Iki pirmojo Vilniaus pusmaratonio liko lygiai mėnuo. Šia proga privalau pasinaudoti ir šį bei tą čia parašyti, nes pirmame įrašėlyje sakiau, kad greit pasirodysiu, na greit neišėjo, bet turbūt nelabai ir svarbu, nes kolkas neatrodo, kad būtų didelis susidomėjimas mano blogu :D. Tačiau viena iš priežasčių, dėl kurių nusprendžiau papublikuoti savo mintis, kilo iš didelio domėjimosi bėgimu ir siekimu, kad kuo daugiau žmonių juo pradėtų domėtis. Jei bent vienas žmogus, paveiktas mano blogo nuspręs tą daryti – galima sakyti – šioks toks tikslas pasiektas. Kita priežastis – manau internetinėj erdvėj įdomiau užsirašinėti kaip sekasi treniruotis, varžytis trasoje ir tokiu atveju galbūt sulaukti patarimų iš kitų čia užklydusių bėgimo mėgėjų, kurie man, dar bėgimo kūdikiui labai praverstų.

Kaip ir minėjau, pernai, maždaug tokiu pat metu pradėjau bėgioti. Pradėjau su ta mintim, kad rudenį bėgsiu maratoną. Internete susiradau bėgimo programėlę pradedančiąjam, dar lervos stadijos bėgikui, ir pradėjau treniruotes, kurios ant popieriaus atrodė 10x lengviau nei realizuojant jas Panere, po žiemos kiek sumedėjusiom kojom. Gal po trečios treniruotės nusprendžiau- maratonui kolkas per anksti, nes tada ir 20 kilometrų pasirodė tolimas horizontas.

Pradžia buvo labai sunki. Vis galvodavau ar aš tikrai galiu bėgti, nes įveikti numatytus kilometrus buvo labai sunku. Tiesa, tai lėmė ir pasirinktas tų kilometrų skaičius – nusprendžiau iškart pradėti nuo 5 km. Kaip lervos stadijos bėgikui visai neblogai – pagalvojau. Iš pradžių kankinausi. Tada po kelių treniruočių padidinau iki 8 km, dar po poros- iki 12 km, taip po truputį suprasdamas, kad vis dėl to bėgti galiu. Tik gaila, kad tada beveik po trijų savaičių gan intensyvių pirmųjų treniruočių nebeatlaikė blauzdos – jas taip pradėjo skaudėti, kad net nebegalėjau net apšilimo traselės prabėgt. Padariau mėnesio pertrauką, per kurią skausmai lyg ir praėjo.

Tada sekė maždaug 2 savaičių treniruotės 8-12 km nuotoliai. Toliau – pavasario sesija, kuri sutelkė visą dėmesį ir bėgimui skyriau keletą pavienių treniruočių. Rimtas treniruotes, dėl tam tikrų priežasčių, atnaujinau tik rugpjūčio antrąją savaitę. Iš pradžių reikėjo vėl atsigauti- pirmąją savaitę bėgau 5-8 km. Iki pusmaratonio liko mėnuo. Reikėjo skubėti. Antrąją savaitę pradėjau su 12 km. Džiaugiausi ir stebėjausi, kad pavyko įveikti, po treniruotės buvo sunku paeiti – skaudėjo visus kojų raumenis. Po dienos poilsio sekė 17 km. Dvi dienos poilsio, nes nusprendžiau pasidaryti pusmaratonio repeticiją. Pavyko dar geriau - nubėgau virš 24 km. Po šio bėgimo vos paršliaužiau namo, bet nuotaika buvo tikrai neprasta. Ir taip visas laikas iki pusmaratonio varžybų – 24 km nebepakartojau, tačiau treniruotės buvo intensyvios ir svarbiausia - produktyvios.

2011 m. Rugsėjo 11 d. Gražus rytas ir super idealus oras bėgimui – nepamenu kiek laipsnių termometras rodė, bet nebuvo šalta, nei karšta, oras buvo gaivus, gal kiek vėsokas, saulė slėpėsi už linksmų, nepaniurusių debesų. Geresnio oro bėgimui net įsisvaizduo neįmanoma.

Na bet daug viską matė patys dalyviai, o kiti galėjo per TV pažiūrėt, todėl nebesismulkinsiu pasakodamas apie dalyvių skaičių, trasos ypatumus, įvairias šventines akcijas, linksmybes ir t.t., kurias paruošė VIII Vilniaus maratono organizatoriai. Tik trumpai įvertinsiu darbą: 10/10, likau nudžiugintas šia sporto švente visais atžvilgiais: dalyvių skaičiumi, organizavimu, trasa, gera nuotaika, savanoriais, kurie puikiai palaikė bėgikus. Šaunu. Ir dar, kuo ypatingai džiaugiausi – savo pasiektu rezultatu – 1.30.48, nors tikslas prieš bėgimą buvo gerokai žemesnis – planavau bent 15 minučių pasivėlinti. Bet kadangi, tądien pavyko puikiai nusiteikti, bėgti sekės labai gerai, tempas kaip niekad geras ir jėgų netrūko- tai o ko miegoti?! Tik ir vėl kiek tai gaila – po finišo ėjau šlubuodamas. Dešinioj kojos šlauny ar raumenį ar kokią sausgyslę pasitempiau – tiksliai nežinau, bet normaliai bėgti nebepajėgiau apie du mėnesius. Gal ir gerai. Pomėgis bėgimui dar labiau suliepsnojo.

Sėkmės bėgantiems ir valios begalvojantiems ar bėgti :)

Mantas

Patiko (0)

Rodyk draugams

Komentarai (4)

katekate2012-03-22 22:36

nu sveikinu su gera pradžia=)bet ir valios reikia turėt,man tik pavydėt=D

HZ2012-03-28 23:38

Kodėl bėgioji ? Ar bėgioji vienas?

mnts2012-03-30 17:40

Bėgioju, nes tai yra įdomus ir naudingas laisvalaikio praleidimo būdas. Dar įdomiau - sudalyvauti kokiose bėgimo varžybose, kai tu gali išmėginti jėgas tiek su kitais bėgimo mėgėjais tiek su profais. Aišku, bėgti kartu su kitais žmonėm būtų smagiau, tačiau bėgioju vienas, kolkas nelabai yra draugų kurie irgi užsiimtų bėgimu, bet čia irgi nemažas malonumas- užsidedi ausines su savo mėgstamiausia muzika ir tada tik bėgi bėgi bėgi… :)

Eku2012-10-23 19:29

Radau vieną gerą mintį apie tai, kad galima vietoj muzikos klausyti audioknygas. (čia iš http://www.begame.lt)

Gal visai ir neblogas dalykas - bėgi ir klausai knygą (-:
Muzika kartais gali pakišti koją, ypač kai ji energinga (rokas, metalas ir pan.), nes gali didesniu tempu pradėt bėgt ir neįveikt ilgesnės distancijos.

Rašyti komentarą

Tavo komentaras